Bohemian Wine Souls

Egyperces impressziók - Sanzon Tokaj Habzó 2018

2020. február 02. 17:56 - Winesoul

Semmi sem tart örökké tartja a mondás és ha egy korszak lezárul sokakat elkap kisebb-nagyobb mértékű ijedség. Velem is elfordult már, hogy mikor új fejezetbe léptem az életemben mélyen legbelül kicsit megriadtam az ismeretlentől, pedig nem kéne. Jó dolog a változás, de egyben ijesztő is tud lenni, mivel kilépünk a jól megszokott komfortzónánkból. Ilyenkor új kalandok várnak ránk és mindig ha kitűzünk egy célt akkor azt el is érjük vagy  nagyjából megközelítjük azt. Hiszen ha nem is tökéletesen úgy alakul,ahogy elképzeltük akkor is egy nagy lépést tettünk előre. Legalábbis én ezt tapasztaltam az elmúlt évtizedek alatt kedves Olvasó.

Szinte látom magam előtt a kérdő tekinteteket, hogy vajon miért beszélek ezekről? Nos mikor Bohemian a stéges kalandunk során megosztotta velem, hogy adódott egy lehetőség számára külföldön, feltette a nagy kérdést.  Mi legyen a bloggal, ha végül úgy dönt, elvállalja a munkát? Mivel épp akkortájt vágtunk bele. Hogyan fogjuk tudni csinálni?

Megnyugtattam, hogy ezen utazásnak köszönhetően több jelenleg magyar piacon ismeretlen, de ugyanakkor az interneten könnyűszerrel beszerezhető nedűkkel hozhatja össze a sors és beszámolhat róla Nektek. Továbbá az online kapcsolattartásnak hála azon borok melyeket az indulása előtt társul választott magának azok többsége az én éléskamrámban(értsd:borhűtő :D :P ) is megtalálhatóak. Így akár a távolság ellenére,közösen  is tudunk kóstolni és bízunk benne, hogy egyikünknél se fog palackvariáció vagy dugós bor előkerülni.

Persze nem mondom azt, hogy bennem nem volt félsz, de én más dolgok miatt aggódtam mint Bohemian. Mondjuk úgy, hogy régi vágású vagyok, ha kommunikációról van szó. Jobban preferálom a személyes beszélgetéseket, mint a Messengeren történő üzenetváltogatást. Már sokszor megkaptam, hogy nem haladok a korral. De gondoljunk bele kicsit, hogy mennyivel másabb érzéssel tölt el, ha ott van a közvetlen közelünkben a beszélgetőtársunk. Nincs mit szépíteni el voltam kényeztetve az elmúlt több mint két évben mióta megismertem Őt, hiszen hozzászoktam az órákon át tartó eszmecserékhez. Mert Bohamian amellett, hogy a blogger társ és jóbarát , a mentor szerepét is betölti az életemben valamint beszélgetéseink során rengeteg ötletem általa adódott.  Neki és az irományainak köszönhető, hogy belevágtam az írásba. Féltem, hogy online ezen eszmecseréknek részben elveszik a varázsa. Mikor már túljutottam ezen kezdeti félelmeken, akkor már adott volt a feladat számomra és a végcél. Tehát ki kellett mozdulnom a komfortzónámból, mivel csak így tudjuk folytatni azt amit elkezdtünk.

Előre vetítve az idei évet tele vagyunk tervvel a jövőt illetően, igaz az is előfordulhat, hogy néha ritkábban jelentkezünk.

A most következő habzóbort a tavalyi év számomra nagy felfedezettjétől, a Sanzon Tokaj borászat szortimentjéből választottam. Ezen habzó kóstolásának apropója Bohemian utazás előtti búcsúztatójának utolsó állomását képviselte. Szóval az alkalomhoz tökéletesen ideális volt és méltónak is bizonyult egy korszak lezárására.

79856166_1253578938171084_1563026671613771776_n.jpg

Örömteli, hogy elindult a hazai pezsgőforradalom és egyre komolyabb és komolyabb pezsgőket raknak le a borászaink. De azért a magasabb árból kifolyólag még mindig ritkán választ pezsgőt csakúgy egy lazulós estre társul a borissza nép. Inkább az alacsonyabb árkategóriában elérhető gyöngyöző és habzóborok azok amik igazán slágertermékké nőtték ki magukat. Míg a pezsgő még sokaknál mindig alkalmi ital marad (sajnos). 

A sok hazai habzó/gyöngyöző bor között számomra igazi kihívás megtalálni azt ami elnyeri a tetszésemet. Sok évvel ezelőtt, amikor még csak ismerkedtem a bubis vonallal, a Pannonhalmi Főapátság (korábban Pannonhalmi Apátsági Pincészet) Salve gyöngyözőborainak több évjárata volt, ami megkedveltette velem a borok buborékos oldalát. Majd miután nem készítettek többet, az Etyeki Kúria Plánéja vált kedvessé számomra, mind fehér mind rosé fronton.

Most viszont a Sanzon habzóborában új kedvencre leltem és biztos vevő leszek a következő évjáratra.

Összetételét tekintve színtiszta furmint, amit Nyakvágó dűlőből szüreteltek.

Megjelenés: Szalmasárga árnyalat.

Illat:  Virágosság és zöld alma.

Íz: A korty követi az illatot. Kedves és behízelgő, amelyet segít a benne lévő 1,1 gr/l maradékcukor. Feszes szerkezet, jó savak, egészen frissítő és a lecsengésben előtűnik egy kis jóleső kesernye.

Ár: 2590Ft itt és szerintem ezen az áron kapitális best buy.

Aki kedvet kapott a pincészet boraival való ismerkedésre annak érdemes ellátogatni a február 6-án megrendezendő Furmint Februárra, esetleg a  február 15-i Borjour Magnumra. Mert ezeken az eseményeken kóstolhatóak lesznek a pincészet nedűi.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://b-w-s.blog.hu/api/trackback/id/tr1515395138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása