Bohemian Wine Souls

Volt 1x1 - Sanzon Tokaj Blanc 2016

2019. november 20. 17:00 - Winesoul

 Hála a Borrajongó-s úriembereknek és Ripka Gergely blogjának (tancolomedve.hu), még a múlt évben a pincészet borai felkerültek a boros bakancslistámra. Nőnapkor tehát a Cherchez la Femme kóstolón, mivel jelen volt Rácz Erika a boraival, sort is keríthettem a kóstolásukra. Akkor többek között a posztban szereplő tétel folytatását kóstoltam (Blanc 2017) és lenyűgözött a feszessége és frissessége, pedig egy olyan borról beszélünk ami csak tartályos érlelést kapott! 

Komolyan leesett az állam, így amikor lehetőségem nyílt akciósan vásárolni a 2016-os évjáratból kapva kaptam az alkalmon, mert hajtott a kíváncsiság, hogy ha a 2017-es az év elején peckes,fiatalos , a 2018-as szeptemberben a Winelovers Top100 kóstolón behízelgőbb és barátságosabb volt, vajon milyen lehet a 2016-os?

76260143_529302200960497_2762185320228192256_n.jpg

A pincészetről a tudnivalókat korábban itt már leírtam, de tervben van egy borász/borászat kisokos, amelyben a blogon szereplő összes borászatról tartalmazni fog egy kisebb összefoglalót.

Szakmai tudnivalók: Furmint domináns (65%) és  hárslevelű házasítás, amelyet tartályban erjesztettek és érleltek. Az alapanyagot a Rány- és a Nyakvágó dűlők szolgáltatták.

Megjelenés: Szalmasárga árnyalatok.

Illat: Először visszafogott, majd kis idő eltelte után virágos és gyümölcsös (egy pillanatra, mintha éretlen fanyar kiwi (?) illat tűnt volna fel) és sós. 

Íz: Elsőre citrusosság és brutális sósság jellemzi, utóbbi hosszan megmarad. A korty végén kis kesernyés lecsengéssel búcsúzik.

Konklúzió: Ez a bor is csak alátámasztja egyfelől a hazai borvidékek között Tokaj nagyságát  illetve a vásárlás során felesleges aggódni, hogy melléfogunk egy korábbi évjárat vételével. Megjegyezném, hogy ez a bor a szortiment alapját képezi. Bárcsak minden borvidékünk ilyen jó és hosszú élettartamú alapbort tudna szolgáltatni. 

Ár: Akciósan 1990 Ft-ért vásároltam itt, de alapáron (2570 Ft) is best buy volt. Az új évjárat is 2990 Ft körül mozog több webshopban és még így is szerintem jóvételnek minősül.

Plussz egy jó tanácsot a végén had adjak, hogy ne járjatok úgy pórul mint én. Ha tetszik a kóstolás után egy bor és tudod, hogy kevés van belőle rögtön csapj le rá, mert a végén lemaradhatsz róla. Én így jártam pedig csak 3 óra telt el a webshop készletének csekkolása és aközött,hogy végül úgy döntöttem rendelnék még e nedűből. Kár pedig szép lett volna egy vertikális sort összerakni és megnézni mit mutatnak egymás után kóstolva a borok.

Cheers!

75264978_547912785995397_1988151197520887808_n.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://b-w-s.blog.hu/api/trackback/id/tr2515301820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása