Bohemian Wine Souls

Kitekintő - Egy nap a Hegymagason II

2023. január 10. 21:12 - Winesoul

Már egy teljes év telt el a legutóbbi Szent György-hegyi látogatásom óta, így időszerű volt az ismétlés.

Sok-sok egyeztetés után végül a szeptember elején megrendezett Szent György-hegyi Matinéra sikerült ellátogatnom. Tanulva a tavalyi évből kicsit jobban megterveztem, hogy miket kóstoljak és kikhez látogassak el. Való igaz végül nem teljesen sikerült kivitelezni a terveket, de legalább lesz egy újabb indoka a legközelebbi hegymagasi utamnak.

A kép alatt pedig a Szászi Pincészetnél és a Borbolt a Völgyben-nél kóstolt, számomra tetsző borokról írom meg a benyomásaimat!

img_20220903_101849.jpg

Szászi

Megérkezvén a vinotékába az út porát bármilyen meglepő lehet Számotokra, de nem habzóval öblítettem le! Az örök kísérletezőkedv hajt engem, ezért a tavalyi olaszrizling sor után most próbáltam azokra a fajtákra fókuszálni, amik üde színfoltok, újdonság varázsai lehetnek a Számomra. Ennek a kísérletnek a nyitányaként a 2021-es Zenit mellett döntöttem és ideális választásnak bizonyult. Egy jóivású frissítő, zöldes jegyek uralta illat- és ízvilággal. Lecsengésében édes citrusok párosulnak ezek mellé, sbl fanok előnyben!

Természetesen a bubi örök és szinte elmaradhatatlan eleme egy kóstolósornak, így a Blanc de Noir Brut Nature 2020-al folytattam. Csodálatosan szép a buborékszerkezet, grapefruit-os ízjegyek jellemzik, a kortynak van lendülete és a lecsengés során sós-citrusos jegyek dominálnak. 

img_20220903_122350.jpg

A pezsi után visszatértem a csendes vonalra és következett a Zeus 2020. A címkét megtekintve elkerekedett a szemem a 14,5%-os alkoholtartalmon, mivel még csak a napom elején voltam bevallom kicsit tartottam mennyire fog uralkodni a boron a magas szesz. Érdekes, hogy kóstolva közepes testűnek mondanám, semmit se éreztem túlzónak benne szóval a teltségét tekintve egyensúlyos. A fehér húsú gyümölcsök uralkodnak, mint az éretlen sárgabarack. Minimális kesernyével zárul a korty.

Ezt követően rátértem a vörös frontra és elsőnek régi ismerősként a 2021-es Csókaszőlőt néztem meg közelebbről. Sok-sok éve már, hogy e bornak a '17-es évjáratához volt szerencsém a Borjour Vöröshonos rendezvényen. Akkor élénk savszerkezetű, cseresznyés illat- és ízjegyeket véstem fel magamnak. A friss évjárat még fiatal és kicsit rakoncátlan savai miatt tuti lesz még egy táncom vele, hogy megnézhessem miképpen fejlődik, kerekedik. Most jelen voltak az étcsokis, holland kakaós jegyek, picit még tapad a korty, de alapvetően nem zavaró és még erdei gyümölcsös jegyeket is véltem felfedezni. Teltebbnek találtam, mint a korábbi évjáratot.

Mielőtt tovább indultam volna a következő állomás felé, beadtam a derekamat és adtam egy esélyt a '19-es Cabernet Franc-nak. Igaz sokat nem kellett győzködnie a kisasszonynak és a tépett húsos falatokhoz ideális volt. Természetesen el kell vonatkoztatni az általában kóstolt franc-tól. Nem a masszív testtel hódit, inkább a feszes struktúrájával, illatában halvány fűszerpaprika és étcsoki, kóstolva pedig fanyar pirosbogyósok viszik a prímet.

Az utolsó tételt csak a nap végén kóstoltam, mikor már visszafelé tartottam a Borbolt a Völgyben-től. Mielőtt útra keltem volna hazafelé - a Vadnyugat fellegvára felé - lezárásként ismét egy Zeusz került a poharamba, de ezúttal édes boros performanszban. Ez a '21-es Zeus volt, aminél tény, hogy a cukor felé billen a mérleg nyelve, de nem válik lustává, gejllé, megvan a kellő sav, hogy jóivású maradjon a bor. Illatban és ízben is tobzódik a gyümölcsökben, datolya, sárgabarack, leheletnyi körte. A korty végi kesernye szerencsére melegedve sem válik markánssá. Szép munka!

Borbolt a Völgyben

img_20220903_145952.jpg

Elsőként a Diska Birtok Zöld No. 1 Pét-Nat 2021-et kóstoltam, elöljáróban a birtokról annyit, hogy ez egy kétszemélyes projekt, amit a házigazda, Budavári Dóra közösen visz Homoky Dorka tokaji borásszal. Már a piacra kerülés elején szemeztem ezzel a tétellel, mert anno már kóstoltam egy izgalmas zöldveltelini pet-nat-ot, és hajtott a kíváncsiság, hogy mit hoztak itt össze a hölgyek. Nos, nem toast-os, nem almás, hanem kellemesen grapefruit-os, nincs benne semmi markánsság, jólesően fanyar. Igazán frissítő élményben volt részem!

A frissítő buborékok után következett egy régi, számomra kedves tétel legújabb évjárata, ez pedig Ujvári Vivien 2021-es Szürkebarátja volt. Szinte harapható a korty annyira telt és krémes, de közben jóivású is. Minimális mandulás vonal és leheletnyi kesernye a lecsengés során. Öröm volt az újbóli találkozás!

Ezt követően éveket ugrunk vissza az időben és közben magnum palackra is váltunk. A poharamba a sokak számára megosztó személyiség, a hazai natúr borláz egyik első szereplőjének, e mozgalom itthoni fő szószólójának/nagykövetének, Bencze Istvánnak a 2017-es Hárslevelű Magnumja került. Meglepő, mert illatában szép fajtajelleges. A virágok és gyümölcsök kéz a kézben járnak, van benne egy krémes-vaníliás vonal, az ásványosság pedig szépen végigkíséri a korty egész ívét. A bor már szedett némi érettséget magára, de bőven van benne pár év potenciál. Amúgy a meglepődésemet az okozhatta, hogy sok boros beszámoló olvasása után abból indultam ki, amiket a pince frissebb évjáratának borairól olvasni. Egy köztudottan megosztó borásztól egy lenyűgöző tétel!

A sort egy olyan borász tételével zártam, akinek a borairól mind a Heimann & Fiaiban említett sokat tapasztalt borkedvelő, mind az ifjú borkedvelő kisasszony már ódákat zengett. Ez a borász pedig nem más, mint Földi Bálint és a kérdéses bor az olasz-rajnai cuvée, a Vulkán 2020 volt. Illatában marcipán és mandula fogad, de kóstolva kimondottan lendületes. A korty kellemesen tartalmas, van benne némi fanyarság, de még pont nem válik túlzóvá. Jó egyensúly és erőteljes sósság jellemzi.

Végszóként ezúton szeretném megköszönni a két földimnek, a blogon már sokszor említett ifjú borkedvelő kisasszonynak és a Borbolt a Völgyben háziasszonyának, Budavári Dórának a felejthetetlen napot! Igaz az egynapos esemény legelőször került megrendezésre és minimális "gyerekbetegségeket" leszámítva életre szóló élmény volt! Úgy vélem - ez lehet elfogult és merész kijelentés - de a legtöbb boros rendezvény szervezője tanulhatna a Szent György-hegyiektől!

Merem remélni, hogy lesz folytatása, ha pedig időm engedi biztos ott leszek!

Cheers! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://b-w-s.blog.hu/api/trackback/id/tr9317939702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása